Webdesign, van ontwerp naar bouw en realisatie.
Het bouwen van een website begint niet alléén met een mooi webdesign. Het bouwen van een website start met een doordachte online strategie wat twee belangrijke aspecten moet omvatten:
- Het doel van een website: betreft het informeren, online verkopen of informatie verzamelen voor bijv. een onderzoek?
- De doelgroep: het begrijpen van de doelgroep, het denken vanuit het klantperspectief
Om te beginnen wil ik je bedrijf leren kennen zoals o.a. je kernactiviteiten en toekomstdoelstellingen. Na een inventarisatie en analyse van de behoeften wordt aan een websiteontwerp gewerkt dat je merkidentiteit (logo, huisstijlkleur) zal weerspiegelen en de juiste boodschap zal leveren.
In alle stadia van het ontwikkelingsproces zal ik je op de hoogte houden en indien nodig overleg met je plegen. Communicatie en samenwerking acht ik hierbij heel belangrijk zodat zaken, indien nodig, tijdig bijgesteld kunnen worden. Het ontwikkelen van een website is een gezamenlijke reis.
Wat kost het ontwikkelen van een website?
De website wordt naar je wensen gemaakt en is uniek. Zo ook de prijs. Hierdoor is het heel moeilijk om een vaste prijs te noemen. De kosten variëren aan de hand van de functionaliteit die je website biedt.
Een website zou moeten worden gezien als een marketinginstrument. In plaats van “Wat kost een website?” zou de volgende vraag moeten zijn “Wat levert een nieuwe website op?“. Door vooraf doelen (zoals betere naambekendheid, aantal bezoekers, aantal nieuw aangeleverde klanten) op te stellen kan de terugverdiende tijd worden geschat.